Neue Veröffentlichung: Designing future-oriented curricula – A practical guide for the curricular integration of higher education for sustainable development
Die Koordinationsstelle der Arbeitsgemeinschaft Nachhaltigkeit an Brandenburger Hochschulen hat die englische Version der Handreichung zur curricularen Verankerung von Hochschulbildung für nachhaltige Entwicklung veröffentlicht, die es nun auch internationalen Lehrenden und anderen Interessierten in Brandenburg ermöglicht, ihre Lehrveranstaltungen im Sinne einer HBNE zu gestalten.
Molitor, H.; Krah, J.; Reimann, J.; Bellina, L.; Bruns, A. (2024): Designing future-oriented curricula – a practical guide for the curricular integration of higher education for sustainable development. Working group “Sustainability at Brandenburg Universities” (Eds.), Eberswalde. https://doi.org/10.57741/opus4-811
Diese Handreichung bündelt weiterführende Materialien und Literatur zur curricularen Verankerung von Hochschulbildung für nachhaltigen Entwicklung. Dabei liegen die Schwerpunkte auf der
1. thematisch-inhaltlichen Verankerung von Nachhaltigkeit,
2. didaktisch-methodischen Verankerung von BNE und
3. auf einer kompetenzorientierten HBNE in den Modulbeschreibungen der Studienprogramme.
Weitere Informationen zur Arbeit der AG und Materialien finden Sie auf der Webseite der AG.
_______
New publication: Designing future-oriented curricula – A practical guide for the curricular integration of higher education for sustainable development
The coordination office of the working group „Sustainability at Brandenburg Universities“ has published the English version of the practical guide for teachers and lecturers of all disciplines and multipliers who are committed to sustainable development at their university and want to integrate it in university teaching:
Molitor, H.; Krah, J.; Reimann, J.; Bellina, L.; Bruns, A. (2024): Designing future-oriented curricula – a practical guide for the curricular integration of higher education for sustainable development. Working group “Sustainability at Brandenburg Universities” (Eds.), Eberswalde. https://doi.org/10.57741/opus4-811
In this practical guide for the curricular integration of Higher Education for Sustainable Development, three areas of action are highlighted:
1. The integration of key competencies for sustainability in study programs or in their module descriptions,
2. The thematic and content-related integration of sustainability, using the examples of the Sustainable Development Goals (SDGs) and
3. The didactical and methodical implementation education for sustainable development in university teaching.
Further information about the working group „Sustainability at Brandenburg Universities“ (in German) can be found online.